ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΤΑ - Θεόδωρος Κατσιφής
Ειρήνη σε όλα τα όντα.
Αυτή ήταν η τελευταία ευχή της Έλενας Π.Μπλαβάτκυ για την ανθρωπότητα. Σαν ευχή, σαν κάθε ευχή, τόνιζε τόσο το ανέφικτο όσο και τον διακαή πόθο για εκπλήρωση. Εν αρχή, λοιπόν, είναι η ανυπαρξία της ειρήνης στα όντα και, για να μείνουμε στο επίπεδό μας, η συνεχής σε όλους τους χώρους και τους χρόνους παρουσία των πολέμων,
ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ - C. G. Jung
Με έχουν ρωτήσει αρκετές φορές τι πιστεύω για το θάνατο, γι’ αυτό το τελείωμα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο θάνατος είναι απλά γνωστός ως το τέλος. Είναι η τελεία που τοποθετείται στο τέλος της πρότασης και δεν ακολουθείται παρά μόνο από αναμνήσεις ή τα αποτελέσματα των πράξεών μας.
Η ΑΤΡΑΠΟΣ - RadhaBurnier
(Περιοδικό TheTheosophist, Οκτώβριος 2008)
Είναι καλό να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι εντός ημών βρίσκεται η ατραπός, και ότι στην ψυχή μας κρύβεται η αληθινή πηγή της δυστυχίας και της αταξίας.
ΕΛΕΝΑ ΠΕΤΡΟΒΝΑ ΜΠΛΑΒΑΤΣΚΥ - Η Σφίγγα του 19ου αιώνα - Ιφιγένεια Κασταμονίτη
Σφίγγα, πράγματι, αποκάλεσαν πολλοί την Έλενα Π. Μπλαβάτσκυ καθώς δυσκολεύονταν να καταλάβουν τον ορμητικό και παθιασμένο χαρακτήρα αυτής της γυναίκας, που τόλμησε να ορθώσει το ανάστημά της απέναντι στο θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής της και με βροντερή φωνή να αντικρούσει το δογματισμό του.
Η «ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ» ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Χ.Σ.Όλκοττ
Ένας σύγχρονος σκεπτικιστής προφανώς θα ρωτήσει:
«Μπορείτε να μας αποδείξετε ότι η Επιστήμη δεν έχει καταφέρει να καταρρίψει όλες τις θρησκόληπτες υποθέσεις μαζί με τους θρύλους, τις δεισιδαιμονίες και όλα τα συναφή;»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ - Αντώνιος Ανδριανόπουλος
Η απαιδευσία παρακωλύει την ανθρώπινη πρόοδο διότι δημιουργεί ατροφική κατάσταση για το πνεύμα, το κύριο δηλαδή μέρος της ανθρώπινης υπόστασης. Με τη λέξη παιδεία, δεν πρέπει να εννοούμε απλώς τη γραμματική και επιστημονική ανάπτυξη του ανθρώπου,
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΘΕΟΣΟΦΙΑ - Θεόδωρος Κατσιφής
Η Έλενα Π. Μπλαβάτσκυ με το έργο της κατέδειξε τη στενή σχέση της εσωτερικής με την θύραθεν επιστήμη. Πολλές έγκυρες σήμερα επιστημονικές γνώσεις πρωτοείδαν το φως στην θεοσοφική παράδοση. Για την επιτυχή εκμετάλλευση αυτής της συνάφειας και όσμωσης, και κυρίως προς αποφυγήν «κόμισης γλαυκός εις Αθήνας», η συγκριτική μελέτη των επιστημών είναι θεσμός στο σύστημά μας και σκοπός της Θεοσοφικής Εταιρείας.
Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΑΣ Θ.Ε. εν ΕΛΛΑΔΙ (25 Mαρτίου 1945)
(Τα δύο κείμενα που ακολουθούν είχαν δημοσιευθεί στο περιοδικό TheTheosophist, τεύχη Ιουνίου και Αυγούστου 1945, ενημερώνοντας την παγκόσμια θεοσοφική κοινότητα για την αναγέννηση ας Θ.Ε. εν Ελλάδι μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.)
Η Εξέλιξη των σκοπών της Θεοσοφικής Εταιρείας Έρικα Γεωργιάδη
(Tο άρθρο αυτό εκδόθηκε πρώτη φορά στο περιοδικό Theosophia της Βραζιλίας– 1996)
Το 1996 γιορτάστηκε η επέτειος της τελευταίας αλλαγής των τριών σκοπών της Θ.Ε. Για έναν αιώνα, οι τωρινοί σκοποί εξυπηρέτησαν τις αρχές της Θ.Ε., και όταν τους εξετάσουμε προσεκτικά θα δούμε το βαθύ νόημα και τη σημασία τους. Όχι μόνο για την σύγχρονη κοινωνία μας αλλά, το πιο πιθανό, και για τις μέλλουσες γενιές.
Επιστημονική και Υπέρ-Επιστημονική Λογική - Δρ. Νικόλαος Χαρακάκος
(Καθηγητής Θεολογίας-Θρησκειολόγος
Διδάκτωρ Θεολογίας και Φιλοσοφίας
Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών)
Η ίδια η δομή της επιστημονικής γνώσης αρνείται την περιοριστική διάσταση του απόλυτου στην ερευνητική διάστασή της. Εφόσον στηρίζεται
Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΝ - Sharmila S. Parulkar
(Μέλους του Blavatsky Lodge, Mumbai, India)
Στο ημερολόγιο της Φύσης, η 21η Σεπτεμβρίου σημειώνεται ως η Φθινοπωρινή Ισημερία κατά την οποία η διάρκεια της ημέρας είναι ίση με της νύκτας. Είναι η ημέρα που ο ήλιος, ταξιδεύοντας νότια, διασχίζει τον ισημερινό. Κατά το ανοδικό ή βόρειο ταξίδι του, όταν επιστρέφει από τον Τροπικό του Αιγόκερου, διασχίζει τον ισημερινό στις 21 Μαρτίου.
Η ΕΥΤΥΧΙΑ - Χαράλαμπος Μπάρακλης
Η ευτυχία είναι μια ευχάριστη και έντονη συναισθηματική κατάσταση, μια αγαλλίαση της ψυχής. Για την κατάσταση αυτή θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένοι βασικοί όροι. Πρωτίστως, να έχει ο άνθρωπος υγεία. Ένας ορφικός ύμνος λέει:
«Μακάρια Υγεία που φέρνεις την ευτυχία, μητέρα όλων ανεξαιρέτως.»
(Ύμνος Υγείας 2, Herman)
ΕΡΧΟΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ Άννη Μπέζαντ
(Το παρακάτω κείμενο αποτελείται από αποσπάσματα μιας ιστορικής διάλεξης της Άννης Μπέζαντ στο Queen’s Hall του Λονδίνου, την 1η Νοεμβρίου 1925. Η ανάπτυξη του θέματος και το βασικό μήνυμα για τους λόγους που δείχνουν προς μια επικείμενη έλευση του Παγκόσμιου Διδασκάλου, αρμόζουν πραγματικά στις ημέρες μας και στις συνθήκες που έχουν αναπτυχθεί παγκόσμια στην κοινωνία, στις θρησκείες, στην πολιτική και το περιβάλλον. – Σ.τ.Μ.)
Η ΑΡΧΗ,Η ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΝΟΙΑ - Giordano Bruno
(Απόσπασμα από τον δεύτερο διάλογό του)
Όταν μιλάμε για τον Θεό σαν πρώτη αρχή και πρώτη αιτία, εννοούμε το ίδιο πράγμα από άλλη άποψη. Όταν μιλάμε για αρχές και αιτίες στη Φύση, μιλάμε για πολλά και διαφορετικά πράγματα από πολλές και διαφορετικές απόψεις.
Η ΖΩΝΤΑΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΣΟΦΙΑΣ - Θεόδωρος Κατσιφής
Εορτή του Λευκού Λωτού σήμερα, αναφορά ευλαβική στην ιδρύτρια της Θ.Ε., Έλενα Π.Μπλαβάτσκυ. Ευκαιρία που μας προτρέπει να αναρωτηθούμε για την ατομική μας πνευματική πρόοδο. Ευκαιρία που παράλληλα στρέφει την σκέψη μας στην αξιολόγηση του συστήματός μας. Καλύπτει τις πνευματικές μας ανάγκες;